Tratamentul endodontic

Endodontia

Endodonţia este specialitatea stomatologică care se ocupă de diagnosticarea bolilor nervului dentar şi tratamentul acestora. Tratamentul endodontic are ca scop eliminarea infecţiei de la nivelul pulpei dentare şi protejarea în cazul infecţiilor viitoare.

Tratamentul endodontic este necesar atunci când pulpa dintelui se inflamează ireversibil şi produce o infecţie în interiorul dintelui. Netratată, această infecţie se poate extinde către canalul radicular spre capătul rădăcinii şi apoi în oasele maxilare şi în structurile moi din vecinătate. Aceste procese patologice sunt însoţite frecvent şi de durere. Iar în timp duc la distrugerea ţesuturilor din jurul rădăcinii şi la pierderea dinţilor.

Există două posibilităţi pentru a preveni extinderea infecţiei din interiorul dintelui la ţesuturile din vecinătate şi apariţia complicaţiilor. Cea radicală prin care se extrage dintele cu întregul său conţinut patologic sau tratamentul endodontic ce face posibilă păstrarea dintelui. Dupa finalizarea tratamentului endodontic trebuie să reveniţi la medicul stomatolog pentru a vă realiza o coroană sau un alt tip de lucrare protetică. Astfel dintele tratat endodontic va fi protejat şi va funcţiona în condiţii optime.

Pentru a preveni migrarea dinţilor restanţi, afectarea articulaţiilor, modificarea ocluziei, dinţii extraşi trebuie înlocuiţi cu o restaurare protetică fixă, implant dentar sau proteză dentară flexibilă.

Tratamentul endodontic realizat la standarde înalte asigură sănătatea rădăcinilor şi păstrarea dintelui pentru o perioadă lungă de timp.
La minimum un an de la finalizarea tratamentului endodontic, succesul este reprezentat de:
– absenţa totală a simptomatologiei clinice specifice (durere, edem)

– imaginea radiologică este lipsită de orice elemente patologice

– dintele este funcţional

Respectând controalele stomatologice periodice şi măsurile de igienă orală riguroasă, pacientul contribuie semnificativ la succesul tratamentului efectuat.
Specialiştii noştri vă stau la dispoziţie cu toate informaţiile de care aveţi nevoie.