Luteolina de mare ajutor

Un compus natural care se găsește și în țelină sau varză ar putea fi folosit la tratarea maladiilor parodontale

Cercetătorii chinezi au descoperit că luteolina, un compus natural care se găsește în rechie (o buruiană cu flori galbene) dar și în țelină sau în varză, ar putea fi folosit, în viitor, cu succes la tratarea afecțiunilor parodontale. Era deja cunoscut că luteolina are proprietăți anti-inflamatorii și anti-cancerigene dar cercetătorii chinezi au dorit să vadă dacă substanța poate fi folosită și în tratarea afecțiunilor parodontale.

Care sunt cauzele afecțiunilor parodontale?

Afecțiunile parodontale sunt boli ale țesutului de susținere a dintelui. Osul care înconjoară dintele este afectat într-o asemenea măsură încât permite desprinderea acestuia din rădăcină. Aparent dintele este sănătos, nu are nicio carie și este întreg.
Afecțiunea este declanșată de anumite grupuri de bacterii, igiena bucală insuficientă și fumatul fiind factori ce creează condițiile propice pentru dezvoltarea acestora în cavitatea bucală. De asemenea, anumite afecțiuni congenitale reprezintă un factor de risc.

Factori de risc:

1. Dispoziția genetică
  2. Poziția anormală a dinților
  3. Fumatul
  4. Piercingul în buze sau limbă
  5. Bruxismul (scrâșnirea involuntară a dinților în timpul nopții)
  6. Igienă orală precară sau incorectă

Afecțiunile parodontale sunt influențate și de starea generală de sănătate a persoanei.

Luteolina nu este o substanță-minune, dar ar putea ajuta, în viitor la tratarea afecțiunilor parodontale

Studiul cercetătorilor chinezi a arătat că luteolina nu este o substanță-minune, dar ar putea ajuta, în viitor la tratarea parodontopatiilor. Cercetările de laborator au arătat că luteolina stimulează activitatea celulelor ligamentului parodontal. Ligamentul parodontal ancorează, practic, dintele în țesutul osos. Cele mai promițătoare rezultate au fost obținute prin adiminstrarea unei concentrații de Luteolină de 1 µmol/L. Trebuie reținut că studiul a fost realizat în laborator iar până la testele clinice, validarea rezultatelor și mai apoi aprobarea unui tratament propriu-zis cu luteolină mai sunt pași mulți de făcut.

Vă așteptăm în cele două clinici iDentity pentru a discuta cu specialiștii noștri toate aspectele legate de tratarea afecțiunilor parodontale precum și pentru asigurarea unei igiene dentare corespunzătoare. Pentru o programare, puteți să ne sunați la unul din numerele de telefon: 0728 000 011 (iDentity Băneasa) sau 0728 000 012 (iDentity Decebal) sau să ne scrieți la adresa office@identityclinic.ro