Identity Clinic, 0728 000 011, 0728 000 012, office@identityclinic.ro

Urgențele pe timp de pandemie și protocoalele de asigurare a siguranței pacientului

iDentity Clinic s-a aflat în primele 10 clinici stomatologice autorizate să trateze urgențe pe perioada pandemiei Covid-19. În urma unei evaluări riguroase,  autoritățile Direcției de Sănătate Publică au considerat că iDentity Clinic respectă regulile de organizare și dispune de întreaga aparatură și de toate echipamentele necesare pentru a implementa noile protocoale de asigurare a siguranței sănătății pacienților și a doctorilor.

În condițiile pandemiei Covid-19, cabinetul stomatologic devine un fel de cabină spațială perfect sterilă, care să nu permită pătrunderea în incintă și transmiterea virusului. Pentru a realiza această „capsulă spațială” sterilă – în care avem doar un singur astronaut, pacientul – o întreagă echipă de profesioniști lucrează cu minuțiozitate și cu aparatură și substanțe de ultimă generație. Astfel, la sfârșitul călătoriei în scaunul stomatologic, pacientul-astronaut o să poată spună „misiune îndeplinită”, fără riscuri epidemiologice. Acest proces de sterilizare și asigurare a securității sănătății pacientului presupune costuri suplimentare față de tratamentele din perioada pre-epidemică.

Ce presupun noile protocoale de siguranță sanitară?

Principiul de bază care stă la baza noilor protocoale de asigurarea unui mediu sigur de intervenție în caz de urgență este sterilizarea completă și eficientă a întregului spațiu al clinicii înainte și după fiecare pacient în parte.

Astfel:

  • fiecare pacient va avea la dispoziția sa ÎNTREAGA clinică,
  • medicul stomatolog și asistenta medicală va folosi pentru fiecare pacient în parte câte un echipament de protecție complet și care va fi apoi neutralizat
  • întreg personalul auxiliar (personal de suport , recepționeră) va purta și el echipament de protecție chirurgical
  • traseul pe care va circula pacientul va fi clar marcat astfel încât el să nu se intersecteze cu persoane care nu sunt esențiale tratamentului

 

Cum se dezinfectează O clinică pentru UN pacient?

Întregul cabinet se dezinfectează cu nebulizatorul, se așteaptă 60 de minute astfel încât după două ore cabinetul poate fi considerat steril. Pe mânerele ușii, o asistentă – folosind mânuși noi, de unică folosință –  așează o folie albastră de protecție. Pacientul poate acum întra în cabinet și începe tratamentul.

Imediat ce tratamentul s-a încheiat și pacientul este preluat din cabinet și condus spre ieșire, cabinetul se nebulizează din nou 60 de minute plus alte 60 de minute de așteptare. Operațiunea se execută de fiecare dată, după orice tip de intervenție!

Zonele comune, precum holuri/ recepție / toalete / triaj / scări / lift / uși (inclusiv pe exterior) se dezinfectează și ele prin nebulizare, imediat după ce pacientul a părăsit clinica.  Circulația pe traseul folosit de pacient în interiorul clinicii se reia abia după 10 minute de la nebulizare.

Din ce este compus echipamentul de protecție?

Colegiul Medicilor Stomatologi atrage atenția că în condițiile în care „anumite manopere/proceduri de tratament stomatologic generează aerosoli (aer + apă pulverizată)” sterilizarea întregii incinte este esențială. De asemenea, premisa de la care se pleacă în asigurarea măsurilor de securitate sanitară în tratamentele dentare de urgență este aceea că orice pacient poate fi purtător asimptomatic de Sars-CoV-2. Ca atare, echipamentul de protecție al doctorilor stomatologi în tratarea urgențelor stomatologice este același cu cel al doctorilor care tratează pacienți de Covid-19.

Astfel doctorul stomatolog și asistenta medicală din cadrul iDentity Clinic va purta pe tot timpul tratamentului pe lângă echipamentul medical obișnuit (bluză și pantaloni medicali):

  • combinezon de protecție
  • mască de protecție cu filtrare superioară
  • vizieră din plastic și ochelari
  • capelină de unică folosință
  • mănuși suprapuse
  • încălțăminte din PVC sau  botoși de protecție pe deasupra încălțămintei și care se închid etanș pe deasupra combinezonului.

La rândul său, pacientul va purta halat, mască, capelină de unică folosință și botoși de protecție pe deasupra încălțămintei.

ATENȚIE, ÎN PERIOADA ACEASTA TRATĂM STRICT DOAR URGENȚELE! FIECARE PACIENT VA TRECE PRIN 3 ZONE DE TRIAJ, DUPĂ CUM URMEAZĂ:

  1. TELEFONIC: Completarea unui chestionar pentru încadrarea în urgență medicală și în grad de risc scăzut de infectare Covid-19.
  2. LA CLINICĂ: Completarea de către pacient a declarației pe proprie răspundere; determinarea temperaturii corporale a pacientului.
  3. ÎN CABINET: Medicul stabilește diagnosticul și decide pașii de urmat.

Puteți să luați legătura cu specialiștii noștri la telefon: 0728 000 011 sau să ne scrieți la adresa office@identityclinic.ro.

Did you like this? Share it!

Call Now Button