Tratamente PARODONTOZĂ

Clinicile iDentity – Alegerea dumneavoastră pentru tratarea parodontozei

La iDentity Clinic facem analiza clinică parodontală și efectuăm tratamentele necesare menite să prevină declanșarea afecțiunii (detartraj sau curățarea profundă a plăcii bacteriene: debridare, lavaj) sau tratamente complexe.

La iDentity Clinic, tratamentul parodontozei este urmat de intervenții de menținere și după terapia parodontală propriu-zisă.

TRATAMENTE

Tratamentele nechirurgicale sunt extrem de eficiente în fazele incipiente sau medii ale bolii gingivale și presupun proceduri minim invazive:

• detartrajul, adică eliminarea tartrului și a bacteriilor de pe suprafața dinților și de sub gingie
  • netezirea radiculară / nivelarea suprafețelor rădăcinilor (chiuretajul subgingival)
  • aplicarea la nivelul gingiilor a unor substanțe cu efect antiseptic sau geluri cu substanțe antibiotice

Tratamentele chirurgicale sunt necesare în cazul parodontozelor severe:

• operația cu lambou, presupune efectuarea unor incizii în gingie astfel încât să permită ridicarea unei porțiuni a țesutului gingival pentru a permite o curățire mai eficientă a rădăcinilor dinților. În cazul în care s-a pierdut masă osoasă, osul alveolar (în care este fixat dintele) poate fi refăcut.
  • grefa de țesut moale se face prin prelevarea unei mici zone de țesut din bolta palatină (cerul gurii) și plasarea ei în zona afectată, acoperindu-se rădăcinile care au fost dezgolite. Procedura are ca obiectiv diminuarea retracției gingiei și îmbunătățirea aspectului acesteia.
  • adiția osoasă se face utilizând mici fragmente de os (al pacientului sau os sintetic), fapt care ajută la fixarea dinților în alveole, prevenind pierderea lor. Grefa de os poate ajuta și la regenerarea osului natural.
  • regenerarea ghidată a țesutului se face prin plasarea de material biocompatibil între osul existent și dinte, pentru a repara problema apărută în urma bolii parodontale.

Tratamentul se aplică în funcție de gradul de afectare. Astfel, în cazul gingivitei, unde este afectată numai componenta superficială – gingia, tratamentul implică igienizarea profesională completată de terapia laser. Desigur, pentru prevenirea recidivelor, devine obligatorie respectarea unei rutine de îngrijire corectă acasă.

În cazul afectării profunde, cu pierdere osoasă și retracție gingivală, terapia inițială constă în tehnica SRP (Scaling and Root Planing – chiuretaj subgingival, planare radiculară), însoțită de terapie laser.

Chiuretajul subgingival este o manoperă nechirurgicală efectuată sub anestezie locală, prin care se curăță riguros spațiul din jurul rădăcinii dintelui (ceea ce numim punga parodontală), în care, în urma evoluției bolii, se acumulează bacterii, resturi tisulare și alimentare, tartru, țesut patologic (țesutul de granulație), puroi. Chiuretajul se realizează cu chiurete, instrumente chirurgicale special adaptate formei rădăcinii, și nu este traumatic pentru gingie sau pentru dinte. Este un tratament conservativ, minim invaziv, bine tolerat de pacient, fără durere (nici în timpul manoperei, nici după), nu necesită incizii sau suturi.

În completarea SRP, se utilizează cu succes laserul dioda EpicX (Biolase, SUA), în scopul decontaminării pungilor parodontale (raza laser este absorbită de particulele bacteriene pigmentate, pe care le vaporizează), al îndepărtării complete a țesutului infectat, al scăderii inflamației locale și cu efect de regenerare / biostimulare parodontală.

Nicio altă metodă clasică de tratament parodontal nu poate obține efectul bactericid pe care îl oferă laserul, ceea ce îl face indispensabil în scăderea încărcăturii bacteriene locale, cu prognostic favorabil pe termen lung în stoparea evoluției bolii parodontale.

După terapia inițială, gingia se va reatașa pe rădăcina dentară, creând astfel un “sigiliu” în jurul dintelui, care nu poate fi penetrat de bacterii, în condițiile păstrării regulilor de igienă. Uneori, după chiuretaj poate apărea retracția gingivală, ca urmare a „dezumflării” unei gingii tumefiate de infecție. Acest aspect poate fi corectat ulterior prin lucrări dentare sau prin grefe gingivale.

După reevaluare, se decide următoarea etapă, de regulă chirurgicală (regenerare tisulară, gingivectomie, extracția dinților cu prognostic rezervat) și se poate demara tratamentul protetic.