Igiena orală, cea mai simplă și eficientă cale pentru menținerea…unui colon sănătos?

Păstrarea unei igiene orale corespunzătoare are efecte benefice asupra stării generale de sănătate. În schimb, o igienă orală deficitară poate contribui la înrăutățirea simptomelor unor afecțiuni grave. Studii recente sugerează că placa bacteriană care cauzează afecțiuni gingivale, mergând până la parodontoză, agravează simptome ale unor afecțiuni sistemice grave, precum Sindromul colonului iritabil.

Studii realizate recent în Statele Unite arată că mucoasa orală și mucoasa gastrointestinală sunt conectate între ele, atât din punct de vedere microbiologic cât și imunologic. Cercetările anterioare au stabilit că parodontoza poate contribui la acutizarea sau înrăutățirea unor afecțiuni sistemice, precum afecțiunile cardiovasculare (hipertensiune arterială, infrarct micradic, accident vascular etc) a diabetului de tip 2 sau complicații ale sarcinii.

Parodontoza rupe, practic, echilibrul microbiologic din cavitatea orală, ceea ce duce la creșterea semnificativă a numărului de agenți patogeni, inclusiv de tipul Klebsiella și Enterobacter, care pot ajunge până în intestin și pot produce inflamații.

În cazul Sindromul colonului iritabil, se crează un mediu propice pentru bateriile provenite din cavitatea orală. Când colonul este inflamat, numărul bacteriilor ”bune” din intestinul gros se reduce semnificativ. Astfel, colonul devine vulnerabil la atacul bacteriilor provenite din cavitatea orală.

În condițiile în care oamenii de știință nu au descoperit nici cauzele Sindromului colonului iritabil și nici un tratament cert pentru această afecțiune, este important să ne aducem aminte că doar prin păstrarea unei igiene orale corespunzătoare, putem să contribuim la menținerea unei stări generale de sănătate bune.

Îndepărtarea bacteriilor din cavitatea bucală se poate realiza foarte ușor doar prin câteva acțiuni simple și la îndemână:

– Periajul dentar de cel puțin două ori pe zi
– Folosirea apei de gură
– Folosirea aței dentare
– Folosirea dușurilor bucale

De asemenea, specialiștii de la iDentity® Clinic recomandă curățirea profesională a dinților. Clinica noastră de aparatură de ultimă oră care poate îndepărta eficient biofilmul și tartrul, precum AirFlow Prophylaxis Master EMS+Airflow Station+. AirFlow Prophylaxis Master este inclus în Guided Biofilm Therapy (GBF), un protocol de tratament al trartrului și a biofilmului dezvoltat de concernul elvețian ESM, unul din cei mai mari producători de echipamente stomatologice de profilaxie profesionala din lume.