Masuri suplimentare anti-Covid19

Măsuri suplimentare pentru siguranța pacienților în clinicile stomatologice

Actuala pandemie provocată de Covid-19 a readus în prim-plan importanța respectării stricte a protocoalelor premergătoare și pregătitoare intervențiilor medicale.

La rândul lor, și cabinetele stomatologice au luat toate  măsurile pentru a asigura siguranța intervențiilor. Una dintre măsurile luate pentru a preveni răspândirea infecțiilor este și cea de a-i ruga pe pacienți să-și clătească viguros gura cu agenți antimicrobieni înaine fiecare de procedură.

Există mai multe substanțe care pot fi folosite cu succes în acest scop:  Clorhexidina, Peroxidul de hidrogen (apa oxigenată), iod-povidonă etc.

”În principiu, toate aceste substanțe antiseptice sunt eficiente, cu condiția ca pacientul să execute procedura corespunzător, timp de 30 de secunde. Ele asigură o excelentă protecție antibacteriană și antivirală (inclusiv împotriva Covid-19) strict a zonei de intervenție și sunt strict pentru uz extern. ELE NU SE ÎNGHIT!

“În Statele Unite au existat persoane care, la începutul pandemiei, când se credea că această substanță poate fi folosită ca tratament anti-Covid-19, s-au intoxicat grav după ce au înghițit clorhexidină” atrage atenția dr. Raluca Pascu, CEO iDentity Clinic. ”Sfatul meu este ca de fiecare dată când cineva vrea să foloseacă un medicament nou, să întrebe medicul sau farmacistul. Nici antiviralele și nici antibioticele nu se folosesc fără discernământ și fără recomandare expresă de la medic”.

Înapoi la Covid-19

Avertismentul că virusul se poate transmite și prin aerosoli, a determinat clinicile stomatologice să adopte măsuri suplimentare de protecție atât a pacienților cât și a medicilor. Astfel, iDentity folosește pentru dezinfecție nebulizatorul Hygienio B1.N1, vârful de gamă al firmei italiene Hygienio. Acesta este un nebulizator ”uscat”, aerosolii calzi și uscați asigurând dezinfecție totală.

În același timp, pentru a reduce patogenii din cavitatea orală a pacienților, epidemiologii din întreaga lume au început să recomande clătirea și/sau gargara cu preparate antiseptice.

Studii recente arată că iodul providonă sub formă de apă de gură (1% substanță activă) sau spray pentru gât (0,45% substanță activă) poate elimina Covid-19 în 30 de secunde, dar pâmă acum aceste rezultate nu au fost testate clinic nici pe animale și nici pe om.  De asemenea, alte cercetări au arătat că o nouă substanță de iod molecular este capabilă să elimine rinoviruși, micro-organisme mult mai rezistente decât virușii din clasa covid. Și aceste rezultate trebuie, însă, testate clinic.

Concluzionând, dr. Raluca Pascu spune: ”Dacă ar fi să vedem ceva bun în această pandemie, este faptul că ea a scos în evidență cât de importante sunt măsurile profilactice și igiena, în general: spălatul pe mâni, eliminarea plăcii bacteriene din cavitatea bucală și – nu în cele din urmă – purtatul unei măști de protecție de fiecare dată când intrăm într-un spațiu public.”