Influențează gingivita, parodontoza sau biofilmul severitatea formelor de Covid? Se pare că da!

Placa bacteriană și afecțiunile gingivale pe care le cauzează sunt factori care pot determina severitatea cu care se manifestă infecția cu virusul Covid-19, sugerează cele mai recente studii. După aproape 9 luni de pandemie, cercetătorii încep să înțeleagă mai bine felul în care Covid-19 acționează.

Conform unui studiu publicat recent în prestigiosul The Journal of the California Dental Association, persoanele care suferă de inflamații gingivale sau de parodontoză sunt mult mai susceptibili de a face complicații și a dezvolta forme severe ale infecției cu Covid-19.

Conform autorilor studiului, o igienă orală corespunzătoare și eliminarea profesională a plăcii bacteriene previn intrarea factorilor patogeni în fluxul sangvin și apariția inflamațiilor. Un proces inflamatoriu declanșează eliberarea unei proteine – Interleukina 6. În exces, acest răpuns imunitar se poate transforma în ”furtună citokină”,  cu distrugerea țesuturilor din care sunt făcute vasele sangvine și plămânii ceea ce, în final, poate conduce la privarea organismului de oxigen, cu consecințe majore.

Dr. Raluca Pascu, CEO iDentity Clinic: ”Intervenția rapidă în cazul afecțiunilor gingivale și tratarea cu celeritate a formelor ușoare de parodontoză sunt, după cum se vede, esențiale în eliminarea unui risc major – ”furtuna citokină” – în cazul unei infecții cu Covid-19. Dacă încercăm să reducem riscul de a contacta virusul purtând mască și păstrând distanța socială, tot așa trebuie să reducem și riscurile unei forme severe a bolii, prin eliminarea profesională a plăcii bacteriene și a tratării precoce a gingivitelor”.

Pe de altă parte, cercetătorii germani de la unversitățile din Bochum, Jena, Ulm, Duisburg-Essen, Nuremberg și Bremen au efectuat o serie de studii privind eficacitatea diferitelor tipuri de apă de gură în combaterea încărcăturii virale din cavitatea orală. Examinând pacienții infectați cu Covid-19, doctorii au remarcat înalta încărcătura virală din cavitatea orală și din faringe, imediat după contaminare.

Cercetătorii german au încercat, deci, să recreeze mediul viral din cavitatea orală și felul în care el reacționează o clătire viguroasă (gargară) timp de 30 de secunde, în cazul a opt tipuri de apă de gură. Toate opt au reușit să reducă încărcarea virală, iar trei dintre ele au reușit chiar să elimine, pe termen scurt, toți virușii.

Specialiștii de la iDentity Clinic recomandă curățirea profesională a dinților și cavității orale.  Clinica noastră dispune de aparatură de ultimă oră care poate îndepărta eficient biofilmul și tartrul, precum AirFlow Prophylaxis Master. Cu ajutorul acesteia realizăm Guided Biofilm Therapy (GBF), un protocol de tratament al trartrului și a biofilmului dezvoltat de concernul elvețian EMS, unul din cei mai mari producători de echipamente stomatologice de profilaxie din lume.