Toți medicii iDentity Clinic s-au vacinat anti-Covid 19, suntem una din cele mai sigure clinici stomatologice din România

Toți medicii iDentity Clinic s-au vaccinat ÎN PRIMA ZI a campaniei naționale de vaccinare contra Covid-19, pe 4 ianuarie 2021, urmând ca în trei săptămâni de la primul vaccin să facă și rapelul.

Dr. Raluca Pascu: ”Vaccinarea este cea mai sigură cale pentru a ne proteja pe noi, pe cei dragi nouă și – nu în cele din urmă – de a-I proteja pe pacienți. Vaccinându-ne, contribuim activ atât la ruperea lanțului de contagiune cât și la protejarea noastră ca indivizi. Așteptăm acum să facem și rapelul, la 21 de zile după prima doză, astfel încât să completăm ciclul de imunizare. În tot acest timp am citit cam tot ce se putea citi literatură de specialitate cu privire la vaccinarea împotriva Covid-19 și vom continua să aplicăm în clinică cele mai stricte proceduri de control epidemiologic, astfel încât riscul transmiterii virusului în timpul tratamentelor stomatologice să fie, practice, nul.”

Durerile de dinți sunt dureri acute și greu de suportat, iar folosirea analgezicelor ”ascunde” problema de cele mai multe ori, nu o rezolvă. Astfel, chiar și în caz de pandemie, tratamentele stomatologice au fost considerate ca ”urgențe”, făcând menținrea clinicilor de stomatologie în stare de funcționare și sigure din punct de vedere epidemiologic să fie prioritară.

Imediat după debutul pandemiei, iDentity Clinic a achiziționt echipamente ultra-moderne de dezinfecție, precum nebulizatorul uscat Hygienio B1.N1, vârful de gamă al firmei italiene Hygienio, sau de purificare a aerului din gama Zepter.  La fel de importantă a fost și aplicarea strictă, zi de zi, a protocoalelor de prevenție, care au făcut ca iDentity Clinic să fie una din primele clinici stomatologice din România acreditate să funcționeze pe timpul stării de urgență.

Dr. Raluca Pascu: ”Cheia asigurării siguranței epidemiologice atât în interiorul clinicii cât și pe parcursul tratamentului stomatologic propriu-zis l-a constituit rigoarea cu care am aplicat, din primul moment, toare recomandările care au venit nu numai de la autoritățile române -sub formă de cerințe – dar și de la alte organisme internaționale – sub formă de recomandări certificate științific. Tot personalul clinicii a înțeles că nu suntem în fața unei viroze obișnuite și că trebuie să luăm toate măsurile de a transforma întreg spațiul clinicii – nu numai cabinetul – într-o zonă aseptică. În același timp, purtarea echipamentului de protecție, triajul epidemiologic înainte de consultație sau tratament, impementarea de trasee separate la intrarea și ieșirea din clinică au reprezentat măsuri de prevenție active, menite să reducă și mai mult riscul contaminării. Acum, odată cu efectuarea vaccinului de către tot personalul medical, am mai adăugat încă un element menit să asigure siguranța pacientului”.

Un studiu elaborat de Journal of the American Dental Association arăta că sub 1% din medicii stomatologi din Statele Unite s-au infectat cu virusul Covid-19, concluzia fiind că acest lucru se datorează implementării rapide și sistematice a măsurilor de dezinfecție și control epidemiologic.

De asemenea, Asociația Dentară Germană a anunțat, recent, că „ Nu există un risc substanțial de infecție, pentru echipa medicală sau pacienți, atât timp cât sunt respectate regulile actuale”. Potrivit președintelui Asociației Dentare Germane (BZÄK), dr. Peter Engel, nu a existat „un număr apreciabil de infecții” cu COVID-19 în cabinetele dentare de la începutul pandemiei.”